Lucka 3

Idag vet vi inte riktigt vad vi ska säga, men det är en kul lucka, okej?
Klicka här nedan!

IMG_0720
Fairycon’11, cosplayuppvisningen.

Fairycon’14, eh? Vi har kommit så långt att år fyra är precis inom räckhåll. Jag tror inte på allvar att någon av oss i Crew trodde då, utpumpade och allmänt vidriga ända in i själen, att vi skulle sitta här mer än två år senare och vara påväg mot ett mycket verkligt mål av ett fjärde år. Helt galet.

Minns någon här första året? Norio Torimoto, origamimästaren (en faktisk titel som man kan få, den ni!) var där, och jag såg hans saker – det var första gången jag såg en gigantisk drake gjord i origami. Och det, det var coolt.
Ljudet till dansuppvisningen funkade inte. Jonti brände skivan med musiken i mono, vilket gjorde att musiken bara fungerade på en kanal. Tack Jonti. ❤

Karaoken fungerade ju inte heller (den fanns inte alls), men det har ju blivit lite av en tradition vad gäller oss. Haha. 😐

Andra året då!? Jag kan inte säga så mycket om andra året för alla våra affisch-namn ställde in typ veckan innan och jag (Hannski) knäckte knät så pass illa att jag närpå fick bäras upp och nerför spiraltrappan (ni vet vilken jag menar – just det, djävulens spiraltrappa) och därför satt jag och kollade på film 75% av konventet.
Det var bra film i alla fall.

Någon annan? Nähä. Bex?

*Bex flyger in på sin inte så tama Zapdos (för att legendariska pokémons is ma lajf ok)*

Som Hannski redan poängterat så hade vi riktigt bra utbud utav filmer. Även det börjar bli lite som en tradition hos oss vid det här laget, eller hur?

En historia som jag har att bjuda på är en historia som jag har valt att kalla för “spetsat te”. Nej gott folk, det är alltså inte så farligt som det låter, dvs ingen alkohol – jag lovar och svär! Framåt småtimmarna när de flesta av besökarna antingen hade gått och lagt sig eller satt och tittade på skräckfilm, tillbringade jag den mesta av tiden i vårt kafé tillsammans med vår ex-medlem Steph och lilla Pica, spelade kort och drack te. Som vi hällde godis i. Mjöligt, rent socker med andra ord. Det var en mycket mysko sak och efter ett tag kände man sig lite så här; 〜( ̄▽ ̄〜)

Do not recommend. At all. (trololol)

Nog om andra året. Tredje året! Det var ett bra år! Det vet ju ni för ni var ju där. Eller hur?

Fast vi växte ur lokalerna. Hoppsan. Vi hade kanske inte räknat med det.

Nästa år då? Vad ska vi hitta på då?
Det vår du veta lite mer om ifall du fortsätter följa adventskalendern! Tro oss, vi ser er på statsen. Tack för att ni läser<3

OCH HÄR. FYLL I EN POLL. Vi vill veta hur många av er som är trogna medlemmar ur familjen och vilka som är nya (välkomna!) Klicka i alla alternativ som passar in, samt “smör-rutan”. Får vi 50 unika svar kanske vi stoppar in en till tävling någonstans, med fina priser. Eh, eh? Kom igen nu!

PS. Såhär två och ett halvt år senare skulle vi i crew vilja be om ursäkt till din stackars själ om du gick på Fairycon’11. DS.

Vi ses imorgon!
Hannski & Bex

Leave a Reply

