Lucka 5

Är ni beredda på ytterligare något spännande? Själv kan jag (Bex) knappt hålla mig från att berätta det här för er… Men det måste jag, för ni ska ju själva klicka på “läs mer” här nedan eller hur? Då vill ni ju inte ha några spoilers här.

………../kastar iväg pokéball

apport ❤


Okej! Nu när ni hämtat tillbaka pokébollen från Bex Den Fruktansvärda så skulle jag (Hannski igen, hejhej) vilja presentera Fairycon’14s /andra/ nyhet!

Pokémonrummet!

Ni är alla bekanta med Merch-rummet och Mode&Musik-rummet, de utställningsrum som vi proppar fulla med skivor, postrar, faktautställningar om allt som rör ämnet, samlarfigurer och så, så mycket mer.
Pokémon är de två rummen fast med 150% mer nostalgi, ungefär. Awesome, eller hur?

Så i vår nya tradition så haffade jag Sally , som kommer vara ansvarig för det här rummet, och ställde samma tuffa och uttömmande frågor till henne! Läs nedan för mer information!

FRÅGOR OCH SVAR

Beskriv dig själv med tio ord eller mindre!
Pratglad om något blyg, omtänksam och delvis nördig.

Okej! Så kan du berätta lite mer om vad du gör i Yousei-kai och på Fairycon?
Jag är Sally, långvarig medlem i Yousei-kai! Jag har varit med ända från första början och mina huvudroller inom Fairycon har varit cosplay-tävlingsledare ända sen start och merch-rumsansvarig de senaste två konventen! Jag ansvarar också för att Fairycon ska få försäljare som kommer med coola saker till alla er underbara besökare!

Berätta lite mer om ditt nya rum!
Inför nästa Fairycon kommer jag bli ansvarig för ett helt nytt rum! Det kommer finnas i samband med merch-utställningen och vara helt temalagt med Pokémon! Mitt mål är att vårt Pokémonrum ska bli ett av de populäraste på konventet och för att göra det möjligt så håller vi på att göra det så flexibelt och underhållande som möjligt för just besökarna!

Vad kan besökarna vänta sig av pokémonrummet då?
För alla besökare så kan ni vänta er en massa att göra i Pokémonrummet, vi kommer erbjuda tävlingar, spel, utställningar, special events, mys och framför allt; nostalgi! Ni kan även vänta er att få lära er fakta om Pokémon som ni säkert aldrig tänkt på tidigare! Vår största tävling kommer att bli en Pokémonkorts-turnering, men vi uppmuntrar att det ska finnas plats för kortspel under alla timmar, så för er som vill bevisa att ni är den bästa tränaren, glöm inte att ta med era starkaste team!

För nyfikenhetens skull, vad ser du mest fram emot på Fairycon’14 (förutom ditt egna amazing rum såklart)?
Bortsett från mitt egna awesome Pokémonrum så ser jag själv fram emot ett karaokerum, som vi i Fairycon kämpat med att få ända från början men nu äntligen verkar bli verkligt!

Och sist men inte minst, skicka en hälsning till alla läsare!
Med detta så hälsar Fairycons Pokémonrumsansvariga: Have a Pokémon filled MerrY X’mas! [hoho]
Tack så mycket Sally! Ett karaokerum, hm? Jo då, vi har faktiskt svurit på att få ihop det till nästa år! Men mer om det, en annan dag….! Hehe.

Nu har vi fler än femtio röster i pollen förresten. Vi ska slå våra kloka huvuden ihop och komma på något åt er längre fram! Om ni har förslag på tävlingar eller vad ni nu vill se har vi ett kommentarsfält här nedan, eller så kan ni lämna förslag på Facebook eller Twitter.

Hannski & Bex

Leave a Reply

