Lucka 13

Idag är det lucia (och fredag den trettonde, hälsar Bex). Därför tänkte vi sprida LJUS (get it?) över de två ljusaste ljushuvudena i föreningen, och era dagliga adventskalender-värdar.

Oss.

Vilken blodgrupp har du?

Hannski: Är rätt övertygad om att jag har A, men jag vidhåller att blodhoroskop är skräp \(^o^)///
Bex: Om Tove har AB så är jag en ballong. Nej men, AB för min del.

Hur länge har du varit med i Yousei-kai?

Hannski: Sedan föreningen var blott en nyfödd sådan, ung och ambitiös och beroende av blöjor. Jag vet inte om jag var på mötet där själva bildandet skedde, men ja.
Bex: Samma här. Jag var på första mötet, i alla fall vad jag kan minnas.

Beskriv dina sysslor i Yousei-kai och på Fairycon.

Hannski: Jag har varit vice ordförande (dvs Yin till Toves Yang, eller något, jag vet inte vilken som är vilken) sedan någon gång sommaren efter Fairycon’11. På Fairycon ansvarar jag främst varje år för Mode&Musik-rummet och dess utställningar. Jag är också ansvarig för drama&liveaction-filmsalen, en del föreläsningar, dekor, inköp av godis (RAMUNE!!!) osv.

Bex: Är tillsammans med Hannski ansvarig för att vårt kafé erbjuder något gott till er besökare. 8D Jag är även koalan som sover på bord, för det är sånt jag gör. Däckar lite överallt.

Vad vill du se på Fairycon i framtiden?

Hannski: Jag skulle vilja se att det kom band och spelade på Fairycon snart, haha.

Bex: Ett band på Fairycon har varit min vision sedan ’12 haha. Vi har försökt i år med men…

Är du höger eller vänsterhänt?

Hannski: Jag är hopplöst högerhänt. Kan typ inte hålla i saker ordentligt med vänster hand.

Bex: De som kan använda sin vänsterhand måste ha sålt sin själ till djävulen eller något i den stilen.

Favoritfärg?

Hannski: Lila (ametistlila), blå (royalblå) och svart. Sen så gillar jag när saker glittrar, men det hör inte hit 8D

Bex: Standardfrågan som alla hatar. Bra där. Fan alltså. ………..black gold är ju fint men det är ju svart, fast ändå guld så alltså jag vet inte? Jag gillar färg. Fingerfärg helst.

Favoritdjur?

Hannski: Katter. Jag har en genomtänkt topp-tio lista på mina favoritdjur men vita tigrar står högst i kurs.

Bex: Koalor. Obviously. Men jag tycker väldigt mycket om katter och skorpioner också.

Favoritlåt just nu?

Hannski: Radical Face – Welcome Home (låten i den där Nikon-reklamen som dyker upp på Youtube med jämna mellanrum för övrigt)

Bex: Jag har ingen favoritlåt direkt, men det finns en låt som alltid får mig att må bättre och det är Tears av Royz. Även om låttexten är sorgligaste ever…

Vad var det senaste du köpte?

Hannski: En kalender för 2014 med EXO. Om det har oppas fejs på det så kommer jag köpa det. #wisdom

Bex: Blekmedel. #varförärjaginteföddljusblond

Vilken är din starterPokémon?

Hannski: Charmander! (som för övrigt vinner i pollen i lucka 6 just nu! HAH!)

Bex: Torchip. Generellt sett alltid eld-pokémons, eftersom jag tycker de utvecklas bättre hahah.

Pokémon eller Digimon?

Hannski: Mumin >8(

Bex: Det här är ju som att välja mellan pest eller kolera, men jag tittade oftast på Digimon tbh…

Vad tycker du är viktigast: smör på mackan eller att ha en skosula?

Hannski: Som någon som inte tål mejeriprodukter och en normal människa i övrigt (host) – jag föredrar skor som inte läcker.

Bex: /härmar hannskis svar because fuck everything/ Som någon som försöker gå över till en vegansk diet är smör inget problem för mig (hallå det är gjort på komjölk fy fan vad vidrigt). Jag har annat att välja på om det kniper. Så, skor som inte läcker. Speciellt nu. I slasket. Fan ta dig slask för min sko läcker ju.

Hur många ben har en tusenfoting?

Hannski: Det beror ju helt på om tusenfotingen är fullvuxen eller inte, gör det inte? Dessutom, antyder den här frågan att inte tusenfotingar med avvikande antal ben är tillåtna?! Vilken intolerant fråga. Alla tusenfotingar får komma på Fairycon >8(

Bex: Mer tusenfotingar åt folket. /valkampanj

Anser du dig själv vara galen som gör det här varje år?

Hannski: Nej, jag anser Fairycon vara en komplettering till min galenhet.

Bex: Jag var redan galen när jag började med Fairycon. Liksom… ska vi ta en titt på min (hosthost) väldigt fina musiksmak i högstadiet?

Vad äter du till frukost?

Hannski: Smör. [SARKASM]

Bex: Müsli med soja-yoghurt. Eller smoothies. Kan hända att en smörgås slinker ner ibland, men då måste jag baka själv och det pallar jag inte.

Zombies, varulvar, vampyrer eller vålnader?

Hannski: Asså jag skulle ju säga zombier, men det beror på om det är mes-zombier som i ”Warm Bodies” (jag hatar den filmen) eller awesome rage-zombier som i 30 Days Later. Annars så är ju varulvar rätt coola, förutom att vargar är nära släkt med hundar och nej. Jag vill nog ha en zombie som husdjur 😀 som i Shaun of the Dead. (OBS! Jag kollar på alla zombiefilmer ever.)

Bex: Vampyrer är för alltid förstört för mig (tack twilight jag hatar dig fortfarande). Jag har aldrig gillat zombies så mycket, inte varulvar heller. Så… Jag antar att jag är typen som föredrar vålnader?

Favorit-show från barndomen?
Hannski: Jag har en stark känsla av att jag verkligen gillade Scooby Doo. Det och det mesta som gick på Disney vid tidpunkten.

Bex: Scooby Doo är ju en klassiker. Jag tyckte även om Courage the Cowardly Dog (fast sen fick jag mardrömmar). The Looney Tunes och Tom & Jerry är ju också favoriter.

Vad är meningen med livet?
Hannski: Ost.

Bex: Cheddar?

Beskriv din ideal-oppa (här definierat som: manlig asiatisk celebritet) eller typ. Vad som du föredrar.

Hannski: Jag har två grundrequirements för oppas och unnies (kvinnlig motsvarighet till oppa): A) Derp derp derp. B) Enhörningar med smilgropar.

Bex: Jag har extrem otur när jag väljer oppas så varje gång jag går in på deras thread på tanuki (eller 2chan som det heter vilket är Japans motsvarighet till 4chan) för att läsa lite ”skvaller” så slutar det alltid med att jag inser att jag antingen valt sexmissbrukaren eller creepet. Jag kanske borde tänka om.

Nämn tre bra egenskaper du har.

Hannski: Idérik, saklig(ärlig) och uppmärksam på min omgivning och folket i den.

Bex: Fantasifull (jag bor där), snabblärd och observant (som i att jag observerar min omgivning och analyserar den innan jag engagerar mig i t.ex. en diskussion).

Nämn en talang du har.

Hannski: Kan rabbla Harry Potter-böcker. Är också en mästare på att hitta saker i vad som för andra skulle vara motsvarigheten till ett bombnedslag. Jag har också svart bälte i google-fu.

Bex: Jag har svart bälte i tumblr-fu.

Hur skulle du vilja ta över världen?

Hannski: Med tusenfotingar och mitt zombie-husdjur.

Bex: (skrattar ondskefullt)

SIST MEN INTE MINST – bifoga en klassisk selca.

tumblr_mvjg151Tsh1r5aogco1_500886

Noteras bör att medan vi fyllde i det här så lyssnade vi på introt till den klassiska barnshowen Abrakadabra. Vem minns den?!

Hannski & Bex

Leave a Reply

