Lucka 17

Idag har vi så vår gästförfattare!

Vem?
Häng med in här under så får ni både se och läsa, hehe.

Idag ska Karin göra luckan.
Det här är Karin, för er som glömt:
598758_319950591460801_434636676_n
Alla läsare – möt Karin. Karin – möt alla läsare.

Och ps; Grattis till att ha blivit av med tandställningen, din lilla jäkel ❤
Here goes nothing.
/EndHannskiblurb

– – –

Hej, konventare!

I dag är det jag som skriver. Jag heter Karin (kallas Poochi eller Pooch av vissa) och är en av medlemmarna i Yousei-kai (arrangörsgruppen). Min uppgift på FairyCon är främst ansvaret för Merchandise-rummet där vi visar upp samlarfigurer ur våra egna samlingar. För de som inte riktigt vet vad en samlarfigur är ska jag förklara lite kortfattat:

I Japan, speciellt i de större städerna, bor japaner i ganska små bostäder och har därför inte plats att dekorera sitt hus med fina möbler och liknande. Istället kan de visa upp fina samlingar av figuriner, statyetter och liknande, som ofta är baserade på japanska mangas och animes. De är alltså inga leksaker, utan samlarobjekt, och riktigt hängivna samlare kan betala dyra pengar för svåråtkomliga statyetter. Jag själv har en liten samling hemma, och jag kommer ta med ett par figuriner till konventet för att ställa ut tillsammans med andra samlare.!cid_inlineImage1En ganska suddig bild tagen av mig på en söt Winry Rockbell-statyett som var utställd på FairyCon 2012.

Jag har för övrigt varit med på FairyCon ända sen konventet grundades, och jag tycker det är roligt att se hur långt vi har kommit. Från att ha varit ett litet skolprojekt skapat av vår grundare under sitt sista år på gymnasiet har vi nu vuxit så pass att vi måste ha Jenny Nystömskolans lokaler för att få plats..!

Att sköta ett konvent är både roligt och slitsamt, och vi i arrangörsgruppen lär oss något nytt för varje år. Det finns alltid någonting som kan bli lite bättre. Många stunder har vi alla känt oss trötta och stressade i att hinna med att planera och anordna konventet, men det är på samma gång så roligt att vi har bestämt oss för att fortsätta. En grundregel för att hålla på med ett konvent är framför allt att tycka att det är kul. Vi har vuxit som både förening och konvent, och vi ser fram emot att välkomna er allihopa år 2014!

Tills dess, känn peppen och släpp den inte! Vi ses på FairyCon 2014! ❤

//Karin (Poochi)

Leave a Reply

