Lucka 18

Traditionen ska brytas i år.

karaokememe

Jo. Jag vet att vi lovat det i tre år nu. Fast i år har vi faktiskt sett till att det ska funka. Jo. Titta inte sådär på mig >8(

Möt Stewen – färsking för i år till Crew och karaokeansvarig.

FRÅGOR & SVAR

Beskriv dig själv med tio ord eller mindre!
17 år, musikalisk, gamer, YouTubare, ambitiös, blyg, galen… yep 😀

Så kan du berätta lite mer om vad du gör i Yousei-kai och på Fairycon?
Jag är karaokeansvarig på FairyCon! Jag gick på FairyCon’13 förra året (ni kanske minns mig från cosplaytävlingen, jag var Sasuke!… om någon har några bilder, please send em to me 0w0) och tyckte det verkade ganska intressant, och jag la märke till att det saknades en karaoke, då tänkte jag “Det är ju inget riktigt konvent utan karaoke!” så jag ansökte att vara med och blev accepterad! Jag är också ansvarig för en spelturnering, men det vet jag inte om jag får avslöja SÅ DET FÅR NI VETA MER OM SENARE.

Berätta lite mer om din nya aktivitet!

Jag (Stewen “Titowam”) och Hugo “Breaky” ska ha karaoken i år (och kanske nästa år, och året efter det, och året efter det…) och just nu håller vi på för fullt med att utöka karaokebiblioteket (består just nu av 80% kpop..). Jag antar att de flesta som läser detta vet hur en karaoke funkar, men för er som inte vet så är det väldigt simpelt:
1. Kolla igenom våra listor efter en låt du gillar (eller så skannar du QR-koden med din smartphone, något vi inte fattar varför inget annat konvent vi har varit på inte haft det)
2. (kan även göras först) Skriv upp dig på listan.
3. Vänta på din tur.
4. När det väl är din tur, gå fram till den som har hand om karaoken (aka. sitter vid datorn) och säg vilken låt du vill köra.
5. Gå upp och sjung.
6. ???
7. PROFIT, RINSE AND REPEAT!

Vad kan besökarna vänta sig av det här då?
För första gången i FairyCon’s historia – en fungerande karaoke (woopwoop!) som kommer vara öppet dygnet runt! Thats right, vi kommer ha öppet dygnet runt, så om du har tråkigt, känner dig sugen på att sjunga till My Little Pony låtarna eller vill lyssna på hur folk släpper ut sin inre sångare så är karaoken rätt ställe att komma till!

Vi ska även hålla i FairyConfestivalen 2014 – en karaoketävling där kanske du sjunger och publiken ger poäng till deras favorit, eller något sånt. Vi har inte riktigt kommit fram till hur det ska gå till, det är mest bara jag som yrar omkring om det.

För nyfikenhetens skull, vad ser du mest fram emot på Fairycon’14 (förutom din egna amazing aktivitet såklart)?

Caféet! Jag är GRYMT SUGEN PÅ RAMUNE! Prövade det på picknicken förra året och GAHJDHAJFADHMFKDAHFCDA GE MIG
Jag är även lite peppad över spelrummet (hoppas de har en Just Dance 2014 turnering..) och Pokémonrummet.

Och sist men inte minst, skicka en hälsning till alla läsare!

Oj, uh…
… Hej.. *gömma mig i ett hörn*

AAAND BACK TO HANNSKI. Tack Stewen!
Om ni har önskningar till oss kan ni antingen på något sätt lämna dem till Stewen direkt, skicka ett mail med en relevant titel till youseikaikalmar@gmail.com eller på något annat sätt framföra det till oss. Ni vet nog vart ni hittar oss. Annars finns det en länk till kontaktsidan längst upp under sidbannern.
Såeh. Snart jul? ;D

Hannski & Bex

Leave a Reply

