BILJETTSLÄPP!

Surprise guys.

Skämt åsido – Förhandsköpet är här. WOOP.

I år är saker och ting rätt annorlunda. Vi har bytt plattform för vår försäljning till Konvent.se, och fakturorna ni är vana vid försvinner.
Men tvivla icke! Det innebär att vi nu faktiskt erbjuder något som kallas “VALALTERNATIV”.

SÅ HÄR. EN STEG FÖR STEG GUIDE TILL HUR DU FÖRHANDSBOKAR BILJETTERNA:

NI BEHÖVER INTERNETBANK ELLER INTERNETKOPPLAT VISA/MASTERCARD. Om ni inte har det själva än – be om hjälp från förälder eller annan person som har det. (vi jobbar på att tillåta förhandsbokning med annat betalningssätt men i dagsläget ser det ut så här)

Gå in på vår sida. http://konvent.se/fairycon14/
De tre förhandsbokningsbara alternativen för biljetter visas längst ner på sidan under vår (admittedly lite B) presentationstext.

Skriv upp er för ett konto på Konvent.se. (kräver inga egentliga uppgifter, men om ni försöker boka biljetter utan att vara inloggade med ett konto kommer ni bara få tillbaka ett felmeddelande om att ni inte är inloggade)
Aktivera ert konto och all that fun stuff som sidan ber er göra innan ni gör nästa steg.

Välj ert alternativ. OBS: Ni kan bara köpa och betala en biljett åt gången.
Valalternativ:
Helt konvent med sovsal
Helt konvent utan sovsal
Endagsbiljetter.

Fyll i alla uppgifter korrekt. Detta är viktigt. Om ni inte fyller i fält korrekt så kommer vi behöva stoppa dig i entrén på Fairycon och ändra felaktig eller inkorrekt information. Inte jättekul kanske.

Efter att du fyllt i allting och läst (seriöst, läst. LÄS.) biljettvillkoren trycker du på “Beställ biljett”.
Du dirigeras nu om till “Dina biljetter” där du kan se alla dina beställda biljetter (du kan beställa och betala åt kompisar SÅLÄNGE DU HAR RÄTT INFORMATION SÅKLART men du kan inte i efterhand ändra namn eller andra uppgifter på en biljett – då måste du omgående kontakta oss med ett email).
BIljetten står bara kvar som obetalad i 24 timmar innan den försvinner och du får boka en ny, så planera.

Välj “Betala”. Dina val kommer vara som följer:
Internetbank – Swedbank
Internetbank – Handelsbanken
Internetbank – Nordea
Internetbank – SEB
VISA/Mastercard
Välj det du har och fortsätt enligt instruktion från din internetbank/korthållare/etc. (vi kan inte beskriva det här steget i detalj pga vi har alla olika banker och kort, men ja. Ni eller någon i er närhet vet förmodligen hur banken fungerar.

När du betalat – ok. YOU’RE DONE. ALL SET FÖR FAIRYCON’14.

Det enda du behöver sen i entrén är att ange samma (legit, såklart) namn du angav på biljetten eller din biljettkod så kan vi checka in dig.

FAQ:

Fråga: Jag kan inte komma, men jag har förhandsköpt. WHAT DO I DO.
Svar: Emaila oss. Vi kan inte göra något alls om du inte säger till.

Fråga: Gäller endagsbiljetter för Overworld?
Svar: Endagsbiljetter gäller för ALLTING som gäller för konventsbanden. Såklart bara i 24 timmar, och såklart får du inget fint konventsband till din samling. Men ja – det gäller.

Fråga: Jag köpte biljetten åt min kompis men jag skrev in ett fält fel för jag visste inte vad hen hade för personnummer egentligen hjälp.
Svar: Men det var väl dumt. Emaila oss. Du kan inte ändra färdigbokade biljetter i efterhand, men vi kan.

Fråga: Sovsal. Hur väljer man sådan.
Svar: First come first serve efter anländandet.

Fråga: Men jag vill ju ha sovsal och varken jag eller mina föräldrar eller syskon eller kusiner eller Obama eller DERP har internetbank. WHAT DO I DO.
Svar: Finns inte så mycket att göra. Du kan skicka ett anmälningsmail som vittnar om att du kommer och vill ha sovsalsplats men vad gäller sovsal går föhandsanmälningar helt enkelt först.

5 thoughts on “BILJETTSLÄPP!

      • Jo, jag har mailat dit, men inte fått svar ännu, så det var därför jag frågade här. Men det kanske bara är jul och nyår som gör att svar dröjer. 😉 Jag avvaktar lite till då.

      • Men vad jag förstår så hade ni en Artist Alley iaf förra året? Finns den i år också? Tror det är där jag bör höra hemma om det finns platser kvar.

      • Hej igen! Ber om ursäkt att det tog lång tid att svara, jag tror det blivit fel på vår email? Därför fick vi heller inte notification på att vi mottagit dessa kommentarer.
        Har kollat i mailinkorgen och hittar inget. Ber så hemskt mycket om ursäkt. Emaila mig direkt på bengtsson.johanna@telia.com när du ser det här med relevant titel så löser jag det!

        /Hannski, admin

Leave a Reply

