Lucka 9

Tisdagen den nionde december;

De samlades vid entrén vid fyratiden på eftermiddagen och Jun var snabbt där och släppte in dem. Idag var lokalerna i alla fall något upplysta och de vågade bege sig in i de något mörkare korridorerna på bottenplan. 

Ett dovt ljud hördes någonstans längre in i lokalerna, någonstans i mörkret. Elli stannade till och vände på huvudet.

“Hörde ni det där?” frågade hen och tittade sig omkring. De andra stannade till vid hens ord.

“Vad menar du, Elli?” undrade Jokki och stannade hon med. 

“Jag hörde någonting,” insisterade Elli och såg sig om igen.

“Vad då för något?” undrade Vix. Då hördes det dova ljudet igen. “Det verkar som att det kommer där bortifrån,” sa Jokki och pekade bort mot en okänd dörröppning. De gick alla ditåt. Bakom den okända dörren fanns en toalett. “Men det var väl där det var en skräckutställning?” undrade Henrik och tittade sig omkring.

De ställde sig så framför dörröppningen och kikade in. Ingenting märkvärdigt gick att se. “Kolla, den här toaletten är låst,” sa Zingo och pekade mot den lilla röda markören som indikerade att den breda toalettdörren var låst. 

“Är det någon som har någonting litet som jag skulle kunna pilla upp låset med?” undrade Jun och granskade låset. 

“Jag har en hårnål” sa Vix och drog loss en av dem hon hade i håret och räckte över den till Jun. “Tack” sa hen och lirkade upp låset med en knyck värdig den mäktigaste av älvor. Jun öppnade så dörren och de möttes av en glatt hoppande… Jaa… vad det nu var, den var brun och beige och såg ut som en blandning av en räv och en katt. Sagda lilla varelse såg överlycklig ut över att se dem och strök sig mot deras ben och lät sig bli upplockad och gosad med hela vägen till entrén.

“Men…” sa Jokki, “Mm” svarade de övriga. “Det här är ju en Eevee, en hemlös och bortsprungen Eevee som någon elak människa låst in här, vad ska vi göra med den?” “Jag kan ta hem den,” sa Jun med ett leende, “jag har plats för en så söt liten varelse i mitt slott.”

“Have it your way,” sa Elli och kliade Eeveen under hakan, “men så värst miniliten är den ju inte.” Hen lämnade över den till Henrik. “Kan vi inte kalla den Mini!” utbrast Henrik glatt. “Mest idiotiska namn jag någonsin hört” svarade Zingo, “Men okej, jag har aldrig namngett en Eevee innan…”

Och i och med det var det bestämt. Jun och gruppen skulle ta hand om en Eevee.

 


Idag ska vi träffa någon som i föreningstermer är Väldigt Gammal.

Hon är rätt så gammal annars också, men ja. Rynkor. Spännande.

Skärmavbild 2014-12-08 kl. 22.16.54
Botox gjorde ett bra jobb med denna fabulösa kaka.

DET ÄR ALLTSÅ COOKIE. Hannski bjuder på snarky text, och Bex laddar upp alla smaskiga bilder. Jag lät bli, Cookie. Jag lät bli. HEJ COOKIE.
Så Cookie…..

Hur hälsar du på folk?
Beroende på vilken tid på dygnet det är så kan det vara allt från arga ögat till en kramhög på golvet. Vanligast är nog ett “Yo” eller “Tja!” dock.

När är din födelsedag?
Jag fyller år på planetens mest överskattade högtid, Alla Hjärtans Dag, aka 14e februari.

Vilken blodgrupp har du?
Som blodgivare så borde jag väl egentligen veta det här med full säkerhet, men det gör jag inte. Har starkt för mig att det är A+ dock.

Hur länge har du varit med i Yousei-kai?
Jag har varit med sedan start! Alltså någon gång under 2010.
[Hannski: oOOooOoOOooOOoooooollllllddddd]

Beskriv dina sysslor i Yousei-kai och på Fairycon.
Jag sitter som ledamot i styrelsen, och där är mitt ansvar att hålla koll på alla medlemmars personuppgifter.
Jag är även huvudansvarig för vårt fabulösa TV-spelsrum, och har delansvar för cosplay, artist- och gästbokningar.

Vad vill du se på Fairycon i framtiden?
Svävare. Den lilla versionen, som skateboarden i Tillbaka Till Framtiden. Skulle göra det bra mycket lättare för oss arrangörer att vara där vi behövs, och så skulle det se ascoolt ut.

Beskriv dig själv med tio ord eller mindre!
Godtrogen, bokälskande, spelspelande, passionerad, tönt, bäst humor på planeten.

Är du höger eller vänsterhänt?
Högerhänt. Jag håller dock mina bestick som en vänsterhänt!
[Hannski: Note – vänsterhänta människor håller alltså sina bestick uppochner och ut och in. Gärna också på fredagar.]

Favoritfärg?
Det här är en av många frågor jag ställt mig själv hela livet som jag aldrig fått något svar på.
Men en av de riktigt pigmenterade och djupa färgerna, som bara ser ut att fortsätta i oändlighet, även om du vet att den är på en tvådimensionell yta.
[Hannski: ….. du ut-estetade mig just]

Favoritdjur?
Vill instinktivt säga katt, men hundar och hästar har alltid legat mig varmt om hjärtat det med.
Så jag säger näbbdjur, för de är badass as fricklefrack

Favoritårstid?
Jag anser att alla årstider har sin charm.
Men om jag fick bestämma de perfekta väderförhållandena så skulle jag säga tidig höst.

Favoritlåt just nu?
Åh nej, måste man ha en sådan?
Då säger jag väl “Freaks och Orginal” med Loke Nyberg då.

Vad var det senaste du köpte?
Jag VILL säga Dragon Age: Inquisition, men det var för länge sedan, så jag TROR det var thaimat.

Pokémon eller Digimon?
Pokémon.

Anser du dig själv vara galen som arrangerar Fairycon?
Oh ja. Otroligt. Men galna är vi ju allihopa så det väger väl ut varandra? Eller? Det är väl så det funkar? Inte? oh ok

Zombies, varulvar, vampyrer eller vålnader?
Vampyrer, alltid.
[Edward Cullen: Do I dazzle you?]

Favorit-show från barndomen?
Beror på vilken del av barndomen vi pratar om.
Snackar vi tidig barndom så var det nog Barbapapa, Björnes Magasin eller Beppes Godnattstund.
Snackar vi den senare barndomen (aka när vi skaffade kabeltv) så var det That’s so Raven eller Kim Possible.

Nämn tre bra egenskaper du har.
Tidspessimist (man blir ju aldrig sen iaf), pålitlig och omtänksam

Nämn en talang du har.
Nästan alla mina leder går att böja åtminstone en liten bit bakåt.

Hur skulle du vilja ta över världen?
Med kärlek, respekt och hänsyn<3<3<3
ok lol nej, skulle antagligen dra dåliga skämt och spela musik folk hatar oavbrutet tills alla erkänner min totala makt bara så jag slutar.

Och sist men inte minst, skicka en hälsning till alla läsare!
Yo, vi på FairyCon är asballa, så kommer ni till oss så kanske vi smittar lite, så ni också blir lite asballa!
Nejmen på riktigt, årets FC är ingenting ni kommer vilja missa.
Kom dit och få kärlek och minnen för livet!

Fräsiga svar. Nu till det roliga.

Skärmavbild 2014-12-08 kl. 22.18.11
Yessssssssss (säger låtsas-Cookie)

Skärmavbild 2014-12-08 kl. 22.17.08
Hurrhurhrurhrhrrrrr

Skärmavbild 2014-12-08 kl. 22.17.53
Detta är Cookies vuxen-ansikte för när hon samtalar med andra vuxna

Jaha nejhej. HEJDÅ.

/Hannski & Bex

One thought on “Lucka 9

  1. Pingback: Lucka 9 | Fairycon'17 – 21-23 APRIL 2017

Leave a Reply

