Lucka 15

Måndagen den femtonde december

Måndag-morgonar var aldrig någons favorit. 

Men även efter lunch var de fem vännerna oroliga. Ingen av dem ville egentligen erkänna det, men alla var de mer än lite nervösa över faktumet att de skulle bege sig upp på det övergivna konventets nedsläkta övervåning.  De tog sig själva in, indroppandes en efter en kom de och vid halv fem var de alla där. De hade utrustat sig med både normala ficklampor och vällagade mobiltelefoner såväl som att Henrik hade tagit med sig en ficklampa med en vev som gjorde så att han kunde veva upp lampans batteri när det blev dåligt.

De begav sig upp på övervåningen och samlade styrka och mod i sitt antal. Ingenting kunde väl hända dem när de var tillsammans va? “Inte för att göra er oroliga… ” sa Jun och höll tajt i sin ficklampa. “…men någon har stulit mitt trollspö.” Ingen sa någonting. Faktum är att ingen vågade säga någonting. Istället fortsatte de längs en av korridorerna. Ingen varken sa eller gjorde något ljud och ändå kändes det hela spöklikt. Som om de var förföljda… De försökte skaka av sig känslan, men den tryckta stämningen dröjde sig kvar ändå. 

Mode och musik rummet var inte bara olåst, det var uppbrutet. Jun tittade på det uppbrutna låset med en ledsen blick, hen mindes hur de hade mött arrangörerna gråtandes och när de försiktigt kikade in i rummet förstod de mer än väl varför. Det var alldeles öde. Borden stod tomma och väggarna var kala. Det var onekligen någonting som skar i ögonen när en visste hur det brukade se ut i rummet och … Zingo såg riktigt olycklig ut.

“Vad säger du Jun?” undrade Jokki, men Jun svarade inte så hon vände sig om för att tala direkt till älvan, men hen var inte där. “Var är Jun?” undrade hon så högt att de andra vände på huvudet. “Men hen stod ju precis här bredvid dig ju” påpekade Vix lite förvirrat. “Men hen kan väl ändå inte försvinna väl?” undrade Henrik lite oroligt. “Kan hen inte ha gått ut då?” funderade Zingo och tittade mot Vix som stod närmast dörröppningen. “Men borde hen inte ha sagt någonting då?” undrade Eli och gick fram till dörröppningen och stack ut huvudet. Ingenting syntes till. Inte ett spår av deras favoritälva syntes till i korridoren utanför rummet. 

Ingen av dem visste vad de skulle göra så de gick försiktigt fram och tillbaka i korridoren, efter ett litet tag så började de springa runt och ropa efter Jun och lysa med sina ficklampor åt alla håll under större och större panik, hela tiden ropandes efter Jun. Eli höll sig dock lugn och tänkte, om Jun hade försvunnit så måste det ha varit i närheten. Hen gick försiktigt och långsamt igenom varje hörn av den mörklagda korridoren och till slut fick hen syn på någonting som verkade ligga precis runt hörnet. Hen gick fram till hörnet av korridoren och kikade försiktigt runt det, där, i den angränsande korridoren syntes ett vagt spår av glitter och när hen lyste lite till såg hen Juns slocknade ficklampa en liten bit bort. Brevid ficklampan låg en nyckel som Eli plockade upp. Det var en smal tröst att meddela de andra dock.

Fynd av ficklampa och nyckel till trots så var Jun dock fortfarande borta när de beslöt sig för att ge upp. Hen var och förblev borta även om de skrek sig hesa. Vem som än rövat bort Jun hade gjort det snyggt. 

Molokna begav de sig hemåt, Vix med Mini i famnen höll de alla med Jokki när hon muttrade “Varför måste alla dåliga saker hända på måndagar för?”

Hejsan hoppsan alla glada!

Mitt namn är Lizzy men på senare år går jag under namnet Jackie. (Det föredras) Jag är ny medlem utav Yousei-kai för i år och jag är super-pepp på att medverka som arrangör för ett konvent för första gången någonsin! Under mina år har jag bara besökt tre konvent någonsin, men jag har älskat varenda minut utav det och efter Fairycon 2014 bestämde jag mig för att jag ville vara med och arrangera då jag träffat flertalet av arrangörerna och tyckte att de var hur trevliga som helst samt att de hade arrangerat ett otroligt mysigt konvent.

Här har ni mig~ n_n Uppsminkad och allt, haha. (Bex: such a qt)

Skärmavbild 2014-12-14 kl. 18.56.43

Någontin jag verkligen ser fram emot att se ta form inför Fairycon 2015 är modevisningen som kommer vara nytt för i år. Jag är ansvarig för detta och ser verkligen fram emot att få se en massa roliga kläder och stilar representeras utav söta konventare. Jag har tidigare bara gjort modevisningar via skolan då jag är utbildad designer, så att göra en från scratch till ett konvent är en utmaning, men en rolig sådan!^^ Jag bär själv diverse “genrer” inom Japanese Street Fashion och hoppas på att få träffa en massa nya, spännande människor under FC-15, samt att få återse dem jag träffade på FC-14.

Utöver att vara modevisningsansvarig så är jag även artistansvarig tillsammans med Bex och Cookie. Men vilka artister vi har på kroken får ni inte veta riktigt än. 😉 (dis is top secret information yo /Bex)

Nu ska jag ta mig i kragen och fortsätta pyssla med julklappar och annat smått och gott. Ni vet, det är bara 9 dagar kvar till julafton! Hoppas ni sätter er kreativitet på prov nu under vintern och julen och hittar på en massa pyssel.

För övrigt skrämde Bex (FÖRLÅÅÅÅT) livet ur mig för ett par dagar sedan när hon sa att jag eventuellt skulle hoppa in som lucka då pga någon anledning och jag var varken helt klar med luckan eller ens hemma. Tack för den hjärtattacken liksom, haha. Men det löste sig tillslut!

God Jul alla söta.

xoxo ~Jackie

Leave a Reply

