Lucka 20 & 21

Lördagen den tjugonde december

“Ok, vi kanske drar runt ett ödelagt konvent på eftermiddagarna i jakt på vem som hotar att förstöra Fairycon och eventuellt julen, men nu har det gått för långt!” utbrast Zingo irriterat när de som vanligt samlades, denna gång precis innanför dörrarna. “De har inga pepparkakor i affärerna! Och ingen julmust heller! Det finns fan inte ens chips! Ingenting gott, ingenting trevligt! Det finns inget mjöl så en kan inte baka någonting, ingen sirap eller något socker så det blir ingen knäck i år och det finns inte ens choklad!”

“Det här är en deprimerande lördag om någonting någonsin var det” höll Henrik med. “Jag har försök beställa nya prylar att sälja, men ingen har någonting i lager längre. Alla har haft inbrott i sina lager och internet är plågsamt långsamt.” De tog sig upp på ovanvåningen med ett visst mått av vilja och även om de höll sig tätt ihop så försökte de utforska områdena lite närmare.

Den öde Artist Alley var ett plågsamt besök för Henrik när de passerade igenom, men de hittade ingenting med lås på där utan fortsatte leta sig fram och hittade till slut till försäljarnas rum vars lås de till slut lyckades forcera, de tomma borden bjöd inte på så mycket motstånd när de flyttade på dem och det var inte ens så svårt att hitta den nyckel som de vid det här laget nästan förväntade sig att hitta. Den mörka årstiden var dock deprimerande kulen och timmarna hade gått ifrån dem ännu en gång utan att de riktigt märkt hur det hade gått till.

 

Söndagen den tjugoförste december 

Löpsedlarna talade alla sitt tydliga språk. Det fanns ingen julmat. Det fanns knappt någon mat alls. Ingen affär eller privatperson hade minsta lilla glitterslinga och ännu mindre någon mat som kunde betraktas som god, det såg ut som att det skulle bli en jul utan varken skinka, gröt eller någon annan sorts julmat. Gänget hade tittat i affärerna i hopp om att hitta någonting trevligt att äta på innan de återigen gav sig in på det övergivna konventsområdet. Det enda som fanns i affärerna var fryst broccoli och morötter. Inte ens smör eller grädde fanns i hyllorna. Molokna gav de sig av mot konventsområdet återigen.

De satte sig på golvet i kaféet och åt morötter, Eli hade tagit med sig Juns ljusstake och de tände alla fyra ljusen i den medan de satt och knaprade på morötterna och kände sig rätt lika ett gäng kaniner. Övervåningen lockade inte, men de hade en nyckel och de hade inte så många dörrar kvar som de inte hade nycklar till nu mera. De tog sig så småningom upp för trappan och in i korridorerna där de till slut hittade rätt rum. Det var TV-spelsrummet och deras inre nördar grät ljudligt när de såg röran som var i rummet. Det var inte tomt. Tvärt om var det fullt, men det var glassplitter från TV-skärmar över hela golvet och det låg sönderslagna spel och spelkonsoler över hela golvet. Mitt i röran stod på en piedestal en silverglänsande nyckel som utmanande dem att korsa havet av bråte. De stod och stirrade på scenen rätt länge innan någon av dem insåg att de helt enkelt kunde använda sig av ett par stolar och få tag i nyckeln. Nyckelknippan de hade tillsammans var rätt tung nu mera. Men de var inte närmare gåtans lösning än vad de hade varit dag ett. Vart katten kunde Fairycon-gänget tagit vägen? Och var var Jun?

Först om främst vill vi be om ursäkt för att gårdagens lucka inte kom upp alls! Tekniska problem… Vi vet inte om det är fel på wordpress eller om det är vårt tillfälligt kassa Internet som spökar med oss.

Men! Frukta icke! För fortsättningen på storyn har ni fått och en liten intervju med en av våra fina arrangörer kommer härnäst! ;D

Möt Erik! ( ・ω・)ノ

Hur hälsar du på folk?

Beror på vem det är, handslag eller kram brukar vara standard, men om det endast är ett snabbt möte så blir det ibland bara en nick.

När är din födelsedag?

Min födelsedag är den 17:de Oktober. (Bex: YAY för oktoberbarn!)

Vilken blodgrupp har du?

Har inte kollat upp det än.

Hur länge har du varit med i Yousei-kai?

Skulle väl säga att jag började bli aktiv medlem i början på hösten här nu 2014, vilken dag eller så har jag inte jätte stor koll på.

Beskriv dina sysslor i Yousei-kai och på Fairycon.

Jag är den som kommer agera ansvarig för alla funktionärer. Det är en av många uppgifter jag har men det är den jag fram tills konventet nu kommer ha som första uppgift. Kan med andra ord säga att vi snart öppnar upp för att Funktionärer ska kunna söka till Fairycon15 så om du hade tänkt att vara med och göra Fairycon upplevelsen extra bra för alla besökare så är det bara att hålla utkik efter det!

Vad vill du se på Fairycon i framtiden?

Vad jag vill se är väl att människor är glada skulle väl vara det mest politiskt korrekta svaret jag kan ge. Annars är Bollhav högt uppe på min lista över prioriterade saker.

Beskriv dig själv med tio ord eller mindre!

Oj, vänta hur beskriver man sig själv på tio ord?

Är du höger eller vänsterhänt?

Jag är högerhänt

Favoritfärg?

Lila, alla gånger. (Bex: det här förklarar din lycka över vår väldigt fina banner…)

Favoritdjur?

Katt eller blåval

(Bex: Det här är isf din ultimata Pokémon; PL3_EN_47)

Favoritårstid?

Älskar hösten, mysigaste årstiden, massa löv och ursäkter att sitta inne och dricka te.

Favoritlåt just nu?

Budapest med George Ezra, http://open.spotify.com/track/48gsLPdOUEDjr7P8Wvykne

Vad var det senaste du köpte?

Julklappar, just vilka julklappar jag köpte kan jag i denna stund inte avslöja.

Pokémon eller Digimon?

Pokémon, Kollade aldrig på Digimon så för mig var det ett rätt självklart val.

Anser du dig själv vara galen som arrangerar Fairycon?

Nej, det är relativt rimligt att ställa upp som en av arrangörerna, vill man ha något att säga till om hur ett konvent drivs så bör man inte sitta still utan försöka engagera sig för att göra saker så bra de kan vara. Det behövs alltid folk som kan dra sitt strå till stacken liksom.

Zombies, varulvar, vampyrer eller vålnader?

Utav valen givna så blir det nog Zombies från min sida.

Favorit-show från barndomen?

Sommarlovsmorgon med Vintergatan, båda säsonger!

Nämn tre bra egenskaper du har.

Lugn, omtänksam, envis

Nämn en talang du har.

Jag är expert på att prokrastinera

Hur skulle du vilja ta över världen?

Alltså, tekniskt sätt skulle jag nog inte vilja ta över världen. för mycket ansvar. Men alltså om jag måste välja så kör jag nog på att etablera min egen armada med piratskepp och plundra kusterna till en början tills jag har makt nog att etablera min nya huvudstad för världen mitt i atlanten.

Och sist men inte minst, skicka en hälsning till alla läsare!

Jag vill önska er en God jul och ett gott nytt år, Hoppas vi ses nästa år i april~

//Bex & Hannski. Och Erik.

Leave a Reply

