Lucka 4

Idag ska vi….
Vänta, det var hemskt vad det brusar. Har vi störningar?
*bruset ökar i volym*

Idag *bzzzzzzzz* pres*scrrrrssshhhh*
-tystnad-


Connection not found.
Rerouting….

Rerouting….

Connection to reciever established.
Please hold.

IMG_1281.JPG

Line is now open for comms. Please proceed. We apologize for the hold.

Jörgen the Bear
Space Cadet
Ålder: Någonstans mellan 2 år och evigheten. Är kanske en robot, ingen vet.
Gör: ???
Speciell förmåga: Sjukt gullig men oväntat dödlig. Bör ej underskattas.
Status: I fält

H-hallå? Det här känns ju lite plötsligt. Det verkar som om vi tappade Tellus på andra sidan en solstorm. Medan våra teknikerdjur jobbar på saken så kan jag passa på att introducera mig själv.
Namnet är Jörgen. Jörgen the Bear.

Jag befinner mig just nu någonstans mellan ett par asteroidmånar, på väg från en forskningsstation till en annan. Jag är Fairycons minsta medarbetare, och jag har speciellt valts ut för vårt topphemliga uppdrag av föreningen, kanske på grund av hur söt jag är.
Min chef är Kapten Jun, och för vårt uppdrag har hen överträffat sig själv i skeppsbygge, en sant förstklassig farkost med alla blinkande lampor och spännande knappar man kan tänka sig.
Förresten, kalla inte Kapten Jun för översteadmiral även om det är det hen är, hen kan flyga och vet hur man gömmer vingummina så att man aldrig når dem.

Mitt sidouppdrag som levererats till mig direkt från kommandobasen på planeten Tellus, eller, ja. Ni kanske säger Jorden. Oavsett så är mitt uppdrag att dokumentera för er alla vad vi gör här uppe, och vilken forskning vi råkar utföra på vägen.

Under resten av månaden kommer jag kika in då och då och posta luckor…. Förhoppningsvis får vi tillbaka kontakten med Hannski igen snart, jag tror att vi tappat bort våra navigeringshologram.

I er trogna tjänst,
Jörgen the Bear

Leave a Reply

