Lucka 5

The channel you are attempting to connect to (“Earth”) is currently unavailable. We apologize.

Fortfarande?

Yes, your bearness.

Jaha… Bäst att vi bara kör igång då.


Hej igen, det är Jörgen här!
Tellus är fortfarande okontaktbar, så ni verkar vara fast med mig sålänge.

Dagen har varit händelselös. Atomomvandlaren sa “pang” idag så det enda vi haft att äta är sockervadd. Ni får ursäkta om jag är lite fläckig och insnärjd i sladdar men det är så det blir när man råkar vara den enda som får plats i kabelutrymmena.

Men julkalendern i alla fall!

Idag hade vi tänkt lyfta lite saker föreningen har gjort under året!

Som ni kanske kommer ihåg i förra julkalendern tänkte vi åka till Finland och fantastiska Yukicon för att göra Yousei-kais första utlandsuppträdande, så Hannski, Cookie, Munk och Bex satte sig på ett plan (eller två) och åkte till Helsingfors. De hade en fantastiskt lärorik och intressant resa och kom hem med massor av lärdomar och ett par gigabyte fula bilder. Här kommer ett par smakprov jag drog ner ur datamolnet:

IMG_5748.JPG


FC crew förstår inte Finsk Humor.

Skitsnyggt.

IMG_5788.JPG
Här är en person som klistrade en massa nitlotter i lottdragningen på sin väska, en sann champion.

Och som en bonus ville Hannski bjuda på en ful bild på Munk.
IMG_5791.PNG

Thanks a lot to Yukicon for the magical opportunity. We’d love to be back in the future!

Samtidigt som föreningen var i Finland höll en tapper grupp på hemmaplan i kiosken på hemmakonventet Calcon som vanligt. Det har vi dock inga bilder på i molnet, men om någon råkar ha en så hojta på Jörgen så fixar vi in en.

Året började alltså starkt!

Därefter höll vi ett SJÄTTE Fairycon. Helt knäppt. 6 stycken avklarade och ett sjunde på väg. Vi här uppe i rymden är redan peppade och vi vet inte ens om det är dag eller natt eller om datorn ljuger för oss.

Jag tillbringade konventet på en hylla i M&M (ni sa väl ‘hej’?) men Hannski har ett par bilder.

Som den här på sina M&M-kumpaner.
IMG_6234.JPG
Hon hälsar nog att bara för att man RADERAR EN BILD så försvinner den inte.
Inget försvinner någonsin, om man känner Hannski.

Flickr, någon?

Hjälp oss genom att bidra med era bilder, skriv en kommentar eller något.

Fairychill hände i augusti, och var lika chill som vanligt. Vi utnyttjade Pokemon GO-crazen och hade en turnering i att fånga flest på en timme. Vinnaren hade Så Många Pokémon.
Dessutom hittade tidningen dit för första gången och vi fick en helsida i Östran!

Som vi inte har en bild på. Lite av ett genomgående problem faktiskt.

I år infördes ju jag som talartotem på de möten där jag befinner mig på Tellus, och här är en bild på mig i Mumins luva.
IMG_9295.JPG
Visst ser vi bra ut ihop?

HÄR MÅLAS DET FLAGGOR TILL PRIDE!
IMG_9306.JPG
Hannski berättade att det tog “sjukt lång tid”. Jag var tyvärr på Jupiter under Pride, men nästa år kanske jag är med!

img_9331img_9341
Pridetåget, samt det jättefina fikat föreningen var med om på UNIK när paraden var färdiggången.

I höstas var vi också med på Ichicon i Växjö, ett av våra favoritkonvent!

Här är jag med en avlägsen kusin!
IMG_9809.JPG
Notera att jag fått mitt alldeles egna Ichicon-band av deras staff. Men eftersom jag är en björn och inte har händer så har jag det runt örat istället. Ni människor borde testa det.

Här är vårt glada gäng (minus mig, vilken förolämpning)!
IMG_9771.JPG

Tack till alla som jobbat för föreningen i år, eller kommit på något av våra event, eller kommit förbi när vi representerat. Ni är guld värda!

Nu räcker det för idag, det här är sent som det är.

Jörgen, over and out!

Connection reestablished.
Link is open for communication.

One thought on “Lucka 5

Leave a Reply

