Lucka 14

Idag tycker jag att vi kör ännu en gästlucka!

Säg hej till allas vår Konventmamma Ann!

Hej alla glada konventare…

Alla som känner mig, konventmamma, vet att jag är galen i anime, manga och drama från både Japan och Korea. Det är många timmar som jag har spenderat på internet letandes efter ett visst drama eller viss manga. Ännu fler timmar som jag kollat olika drama på 16-20 episoder och gråtit floder och skrattat så magen gjort ont. Drama med olika nivåer av förutsägbarhet och tragedier. Animé som är fantastiskt vackert tecknat (Studio Gibli rules. Släng dig väggen Disney…) och som ger en glädjekick bara genom att sitta och titta.

Jag vet inte hur många av er som tagit er tid att stanna till och sätta er ner i våra filmsalar på FairyCon och tittat en stund på kanske ”Min granne Totoro” eller Kurage Hime (Princess Jellyfish). Kanske fnittrat åt Matsumoto Jun i Hana Yori Dango eller gråtit med Nishikido Ryo i One litre of tears. Kan hända blivit lite förälskad i någon hallyu star från Korea som Lee Min Ho, Jang Keun Suk, Lee Jun Ki, Park Shin Hye, Lee Da Hee eller Kim Tae Hee.

Vi vill fortsätta ha filmsal på FairyCon. Passa på att önska DITT favoritdrama eller animé. Eller bara ta en stund och sätt dig under konventet för att slappa en stund och drömma dig bort lite.

En liten varning bara. Det kan bli beroendeframkallande. Rätt var det är så sitter du fast….

Stor kram!

Ann


Tack så mycket, Ann.

Innan vi lämnar dagens lucka ville Ann också bifoga en bild, så här kommer den.

IMG_3455.PNG
(Mischievous Kiss, KR version)

Det verkar onekligen som allas vår rymdbjörn Jörgen har gjort lite allt möjligt i sin karriär. Spännande!

MVH,
Hannski

Leave a Reply

